An invitation to dinner with tasting of food but also of sounds and moving images offered by Net Insurance to its employees in the evocative space of the Ex Vapor Laundries in Collegno, in the province of Turin.
For the launch in the Italian theaters of the movie The Host we made a viral teaser immobilizing a square in Lodi.
We've designed an Artificial Intelligence tool able to place people perfectly in every background and manage the publishing on the D-OOO network of screens.
By leveraging Amigdala’s deep industry connections and BytePlus’s cutting-edge technology, enterprises and agencies now have the opportunity to accelerate their digital transformation
Amigdala collabora con DUDE & NETFLIX dal 2017 per creare esperienze immersive di engagement attraverso tecnologie innovative. In molti progetti, tra cui Black Mirror, Squid Games 2, Narcos, 3 Body Problem e Stranger Things, Amigdala ha sfruttato l'intelligenza artificiale e il design interattivo per aumentare il coinvolgimento del pubblico.
I soci di Amigdala hanno collaborato con SKY Arte HD per posizionare il marchio in modo da offrire esperienze culturali interattive che coinvolgano gli amanti dell'arte attraverso una tecnologia immersiva.
Engaging Audiences with Innovative Technology: The "3 Body Problem" Launch Campaign
Per il lancio della seconda stagione di Squid Game, Netflix ha collaborato con l'agenzia creativa DUDE, che a sua volta ha confermato la partnership con Amigdala per sviluppare un'esperienza digitale unica e immersiva a Lucca Comics & Games 2024. Questa collaborazione mirava a coinvolgere il pubblico italiano portando alla vita il mondo di Squid Game, creando un ambiente in cui il gioco diventa reale. I partecipanti hanno potuto affrontare sfide ispirate alla serie e ottenere un accesso esclusivo a una Squid Game Night all'interno di un dormitorio appositamente progettato, aumentando l'attesa e l'entusiasmo per il lancio della stagione.
Amidst online harassment, Amigdala and Publicis collaborated on an interactive installation for the launch of "Luna Nera." Shedding light on the ongoing witch-hunt faced by women, the installation used a powerful visual metaphor to inspire viewers to take a stand against this pervasive issue.
For the Boheringer Ingelheim convention we designed a 3D projection mapping on the modular scenography to engage and excite the public through a spatialized narrative that goes beyond your dimensions.
Italy's 3M Customer Innovation Center offers an immersive technological journey, showcasing 3M's mission, values, and industries. Designed to inspire customers, it provides firsthand experiences of innovative solutions in everyday life. This dedicated space engages customers, the public, and 3M partners through multimedia environments.
Amigdala partners Samuele Franzini and Mattia Bloise enhanced the Adecco Convention in Turin with innovative video direction and production. This case study highlights their successful implementation of a creative VJ set and captivating video content displayed on a 500 sq meter sliced projection screen.
Siamo interessati a conoscere le vostre sfide, i vostri obiettivi e la vostra visione.
Che siate pronti per iniziare un progetto o stiate esplorando idee, incontriamoci e iniziamo a parlare di qualcosa di straordinario da costruire insieme.